..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
    HARD HEX MENU

    » Neuroshima HEX
    » Inne universa
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

FAQ
Reguły gry to sprawa dość istotna. Ważne jest, aby każdy z graczy rozumiał je tak samo. Niestety w instrukcji do Neuroshimy Hex nie udało się uniknąć paru niedomówień, które to nieraz sprawiały, że dwóch graczy zamiast skupić się na bitwie, pogrążało się w dyskusji nad zasadami. Wszystkie one zostały wyjaśnione na wielu różnych stronach, o części wypowiadał się sam autor, część udało się ustalić. Poniżej prezentujemy kompendium najczęściej zadawanych pytań, które dotyczą niejasności w mechanice i odpowiadamy na nie zgodnie z regułami. Po to, abyście nie musieli ich szukać po całej sieci. Warto tu zajrzeć, bo czasem nawet wieloletni gracz może dowiedzieć się, że przez cały czas jedną z zasad źle rozumiał. Tak właśnie było z autorem tego tekstu...

Czy mogę nie użyć medyka jeśli jednostka, na którą on działa dostaje jakieś obrażenia?
Niestety użycie medyka jest obowiązkowe. W przypadku jeśli nasz żeton atakują dwie jednostki w tej samej inicjatywie, możemy jednak wybrać, przed atakiem której nasz medyk chroni.

Medyk leczy jeden punkt obrażeń, czy cały cios zadany przez jedną jednostkę?
Cały cios. Nieważne, czy był on zadany z siłą jeden, czy z siłą siedem. Medyk chroni przed jednym, całym atakiem.

Czy medyk może leczyć sztab?
Tak i również leczy całe obrażenia zadawane przez jednostkę. Należy pamiętać jednak, że tylko przez pierwszą, która ten sztab atakuje, bo potem ginie.

Czy jeśli medyk i jednostka, na którą działa giną w tym samym czasie, to medyk mimo to ją uleczy?
Niestety. Jeśli medyk ginie w tym samym momencie co jednostka, którą chronił to nie zadziała.

Czy medyk chroni jednostkę przed działaniem granatu, strzału snajperskiego, i atomówki?
Tak.

Co jeśli medyk działający na ginącą jednostkę również jest podłączony do medyka stojącego za nim?
Zginie ostatni z medyków, a przeżyje ten pierwszy wraz z jednostką, którą chronił.

Czy pancerz chroni przed atakiem wykonanym z danej strony żetonu?
Tak, ale tylko częściowo. Zmniejsza on siłę strzałów wykonanych z tej strony o jeden, czyli niweluje strzały o sile jeden, o sile dwa osłabia do jednego, itd. Nie chroni zupełnie przed atakami wykonywanymi wręcz!

Jak dokładnie działa kwatermistrz?
Kwatermistrz zamienia strzał na cios, lub cios na strzał (nie ważne o jakiej sile), ale tylko w jednym wybranym kierunku. I tylko jeden atak. Na przykład gladiator może strzelić tylko w jednym wybranym kierunku, a jednostka, która miałaby więcej ataków, zmienić może tylko ten w najwyższej inicjatywie. Może działać na sztab, ale on także strzela tylko w jednym wybranym przez gracza kierunku.

Czy mogę zagrać odepchnięcie / przyciągnięcie na moje żetony?
Nie. Odepchnięcie działa tylko na żetony wroga.

Czy mogę odpychać sztab, albo odpychać jednostki własnym sztabem?
Tak, odpychać można każdy żeton na planszy. Sztab i moduły też mogą odpychać. O polu, na które przemieszcza się odepchnięty żeton, decyduje odpychany.

Czy odepchnięta jednostka może się obrócić?
Jednostka podczas odepchnięcia nie może się obracać.

Czy jednostka, która nie ma się gdzie wycofać po zagraniu odepchnięcia ginie?
Nie. Według zasad w takiej sytuacji żeton odepchnięcia nie może zostać zagrany.

Jak atakuje jednostka, która posiada dwa symbole inicjatywy?
Dany żeton przeprowadza w czasie Bitwy dwie akcje. To znaczy, że najpierw wykonuje wszystkie ataki w możliwych kierunkach z jedną inicjatywą, a później ponawia je z niższą.
Najlepszym przykładem jest pancerz wspomagany, który w trzeciej inicjatywie wykonuje atak wręcz i strzał, a w drugiej robi to raz jeszcze!

Czy działo Gaussa rani także moje jednostki?
Nie, działo Gaussa rani tylko wrogie jednostki stojące na linii strzału. Ale wszystkie wrogie.

Czy moduły zwiększają obrażenia zadawane przez działo Gaussa?
Działu Gaussa nie można zwiększać zadawanych obrażeń, czyli nie działają na nie moduły zwiększające siłę strzału. Inne już tak.

Czy mogę zatrzymać wszystkie żetony na ręce i nie wykonywać żadnej akcji czekając na ruch przeciwnika? Czy w następnej turze dobieram znowu trzy żetony do tych dwóch?
Możesz zatrzymać żetony, ale tylko dwa. W każdej turze należy jeden odrzucić. Gdy zatrzymasz dwa, to w kolejnej dobierasz żetony do trzech. Maksymalnie można mieć w ręce trzy w trakcie swojej tury, chcąc ją zakończyć możemy zachować maksymalnie dwa.

Kiedy gra się kończy?
Kiedy któryś z graczy zagra ostatnie żetony, to każdy z jego przeciwników dokańcza kolejkę, a potem następuje ostateczna bitwa.

Na przykład w tej turze zostały nam dwa żetony, naszemu przeciwnikowi jeszcze pięć (długo trzymał jeden żeton w ręce dobierając tylko po dwa). Wykładamy więc oba na planszę kończąc tym samym grę. Nasz przeciwnik ma szansę dokończenia swojej tury. Dociąga trzy z pięciu i również może je zagrać, po czym następuje ostatnia bitwa.

Podobno bitwy nie działają, gdy któryś z graczy dobierze swoje ostatnie żetony?
Tak. Zarówno gracz, który wyciągnął ostatnie żetony jako pierwszy, jak i gracze dokańczający kolejki nie mogą zagrywać żetonu „bitwa” jeśli takowy im się trafi.

Kiedy wykonuje się bitwy w tej grze?
W kilku sytuacjach:
1. Gdy któryś z graczy zagra żeton bitwy.
2. Gdy cała plansza się zapełni.
3. Gry gra dobiegnie końca.

Co jeśli dwóch sieciarzy rzuci na siebie sieci wzajemnie?
Dwaj sieciarze sieciujący siebie nawzajem znoszą wzajemnie działanie sieci, czyli żaden z nich nie jest sieciowany. Jeśli któryś z nich ma dodatkowe pole, które sieciuje, to sieć w tym kierunku działa normalnie. Dodatkowo, jeśli któryś z nich ma atak (super-sieciarz u Borgo), to może go wykonać zabijając drugiego sieciarza.

Jak dokładnie działa mobilność?
Mobilność oznacza, że jednostka może poruszyć się na sąsiednie pole, jeśli jest wolne oraz/lub wykonać obrót o dowolny kąt.

Czy mogę przejść jednostką przez pole, które jest sieciowane, gdy moja jednostka ma podwójny ruch?
Niestety nie. Podwojona mobilność oznacza, że ruch wykonujemy nie o dwa pola, tylko dwa razy po jedno. Jeśli pierwsze z nich jest sieciowane to wpadamy w pułapkę i nie możemy dalej się ruszać.

Gdy mój skoper działa na jakiś moduł, to przejmuje go dla mnie i mogę zagrywać na niego takie żetony jak ruch, moje sieci na niego nie działają, a jednostki go nie ranią?
Skoper kradnie tylko funkcję modułu, do którego jest podpięty. Nie zmienia przynależności żetonu. Cały czas gdy na moduł działa skoper, to gracz Posterunku otrzymuje bonusy (tylko on i ewentualni sojusznicy). Jeśli gracz Posterunku zaatakuje moduł, do którego podpięty jest Skoper, zrani moduł na normalnych zasadach. Moduł cały czas należy do przeciwnika i ten może zagrywać na niego żetony specjalne, ale nie uzyskuje premii dopóki znajduje się on pod działaniem skopera.

Czy gdy mój sztab jest sieciowany, to mogę rzucić granat gdziekolwiek?
Granat można rzucić tylko na jedno z pól sąsiadujących z własnym Sztabem. Nie jest ważne czy sztab jest sieciowany, czy nie - jest to żeton natychmiastowy, używany przez gracza, a nie specjalna zdolność sztabu. Jego działanie jest jednak ograniczone do pól sąsiadujących ze sztabem.

Czy konieczne jest aby pierwsze pole na które wystrzelona zostaje rakieta musi być wolne czy niekoniecznie?
Nie musi być wolne. Jeżeli stoi tam wroga jednostka, ona zostaje zniszczona; jeżeli przyjazna lub własna, rakkietnica może lecieć normalnie.

Czy po pokonaniu odległości 3 pól rakieta kontynuuje swój lot jak każdy atak dystansowy czyli "do oporu w linii prostej", czy przepada?
Rakietnica leci tylko przez trzy pola; potem nie leci w linii prostej, tylko po prostu przepada. Nie możesz np. w żaden sposób z rakietnicy stojącej na jednym rogu planszy dosięgnąć żetonu, który stoi na przeciwległym rogu.

Załóżmy ,że jednostka która stała przy sztabie NY otrzymała obrażenia które normalnie pozbawiłyby ją życia - przy życiu utrzymuje ją tylko ten dodatkowy punkt wytrzymałości dawany przez sztab. Załóżmy ,że zostaje ona od sztabu odepchnięta, ale na pole na które bezpośrednio oddziałowywuje medyk? Co wtedy? Tracimy jednostkę czy medyk automatycznie ją leczy ze wszystkich punktów obrażeń?
Medyk nie leczy obrażeń, które już są na jednostce. Jednostka przy sztabie NYC ma 2 HP, ale dostaje obrażenie. Potem oddziela sie od sztabu, w związku z czym ma 1 HP i 1 obrażenie, więc spada. Medyk nie ma tu nic do powiedzenia.

Co do "Odpychacza" - może odepchnąć wrogą jednostkę już od razu po wyłożeniu na planszę czy dopiero podczas swojego segmentu ataku?
Nie podczas segmentu ataku - raz na twoją turę, tak jak w DDM.

© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl

Wykryto nieautoryzowany dostęp!!!

   >WSPÓŁPRACA

   Sonda
   Kto powinien zostać maskotką serwisu?
Córka Molocha! Jest Hexy!
Stahu! Niezłe z niego ciacho.
Oboje! Tworzą świetną parę.
Żadna. Skończcie z tymi głupotam
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   Missisippi
   Doomsday Mach...
   Federacja Apa...
   Sand Runners ...
   Borgo
   Bestie ver 1...
   Hexogłówka - ...
   Rój ver 1.1
   Pentagram HEX!
   Nowa partia h...

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.010449 sek. pg: